ILMOITTAUDU

Mopokortti helposti: Kontiolahti - Joensuu

Olemme opettaneet mopokortteja jo sadoille vuodesta 2011 lähtien kun mopokurssit rantautuivat autokouluihin. Kurssit ovat olleet suosittuja ja koemenestys oppilaillamme kiitettävää!

Miten mopokortti hankitaan vuonna 2024?
Ilmoittaudu >
Mopokortti Joensuu - Kontiolahti

Ihan ensimmäiseksi tulee ilmoittautua mopokurssille www.kuljettajaopetus.fi/kontiolahdenautokoulu Valitse itsellesi sopiva ajankohta aloittaa kurssi. Mielellään kannattaa aloittaa riittävän ajoissa. Olemme todenneet, että kaksi kuukautta on sopiva aika asioiden opetteluun ja pureskeluun pala kerrallaan, etenkin jos tavoitteena on saada kortti mahdollisimman lähelle synttäreitä. Kurssin alussa opastamme esimerkiksi ajokorttilupahakemuksen hoitamisessa ja muissa käytännön asioissa.

Aluksi käymme ensimmäisen ajokortin suorittajan teoriatunnit 4h eli niin sanotut EAS-tunnit. Meillä kurssin hintaan kuuluvat nettitunnukset, joilla saat rajoittamattoman harjoitteluoikeuden teoriakoeharjoituksiin ja oppikirjan silmällä pitäen teoriakoetta. Teoriakoe on haastellinen, mutta täysin läpäistävissä hyvällä valmistautumisella. Teoriakokeen saa tehdä kuukausi ennen kuin täytät 15-vuotta.

Pakollisia ajotunteja ei laki tällä hetkellä määrää yhtään, mutta me haluamme jokaiselle turvallisen startin liikenteeseen ja valittavanasi on mopokurssi joko neljällä tai kahdella ajotunnilla. Käytännön suositus meillä on tuo neljä tuntia, joka sekin on todella vähän! Vanhempien kanssa on syytä miettiä kotona kuinka monella ajotunnilla lähdetään tähtämään mopokorttiin ja turvalliseen liikkumiseen!

Lopuksi homma huipentuun katsastuskonttorin pihassa tehtävään käsittelykokeeseen, jonka hyväksytysti suoritettua saat ajoluvan heti!

Lisäksi on mahdollista tehdä mopokortin kanssa samaan aikaan traktorikortti, jonka saat pelkällä teoriakokeella. Siitä ei tule enempää lisäkustannuksia kuin teoriakoemaksu 40€. Vain vähän lisää itseopiskelua!

Kurssihintamme kahdella ajotunnilla ja neljällä teoriatunnilla (EAS-oppitunnit) on 310€ tai neljällä ajotunnilla ja neljällä teoriatunnilla (EAS-oppitunnit) 440€. Lisäksi tulevat viranomaismaksut eli ajokorttilupahakemus, teoriakoe ja käsittelykoe yhteensä 96€.

Vanhemmat ovat tervetulleita juttelemaan autokoululle mopokorttiasioista, mutta homman voi itse kortin suorittaja hoitaa myös itsenäisesti ja helpoin tapa on vain ilmoittautua haluamalleen kurssille ja saapua paikalle. Me pidämme huolen lopusta!

Jos Sinulla on kymyksiä asiasta, niin ota toki minuun yhteyttä puhelimitse tai vaikka whatsappin kautta

Kontiolahden Autokoulu

Olemme nuorekas ja hyväntuulinen autokoulu joka toimii Joensuun ja Kontiolahden alueilla.
JÄTÄ VIESTI